sunnuntai 13. kesäkuuta 2010

J-doramoja ja häsellystä

Voi luoja millaista sähellystä onnistuin taas tänään saamaan aikaan xD Naurattaa vähän vieläkin. Tuli tosiaan alkuviikosta tieto että Kirvisillä konsertti Sepramarkkinoilla klo 15:40 tule paikalle 15:00 harjoitukset johtajan luona klo 13. Noh, mehän äidin kanssa lähdettiin jo hyvissä ajoin ajelemaan kohti Haminaa, kun sitten äiti kysäisee että niin moneltakos siellä Tervasaaressa piti olla? No minä tokaisen että etsi mun puhelimesta S:n viesti ja kato siitä. (olin tosiaan ite ratissa) No äiti lukee viestiä ja ollaan jo melkein haminassa kun sitten yhtäkkiä tuleekin: "Mut tässähän on että harkat S:n luona Pe klo 13?" Hetken hiljaisuus minun puoleltani. "... Ai siis häh?!" Olin tyylikkäästi missannut kaksi merkityksellistä kirjainta viestistä... Voi kettu... Haminassa kaksi tuntia luppoaikaa, ei jaksa kääntyä takasinkaan kotiin. Noh, istuttiin ensin Haminan torilla, minä poikkesin siinä samalla kaupassa (mistä tarttui mukaani Resident Evil - Apocalypse leffa alesta...) ja siinä kahden maissa mentiin ihmettelemään markkinameininkiä Tervasaarelle. Mukaan tarttui mustat pallokorvikset jotka käy täydellisesti yo-lahjaksi saatuun kaulakoruuni ja sitten otin yhdellä korutiskillä "yllätysostoksen" viidellä eurolla. Eli siis suomeksi, maksat ja otat lapun ja saat sen tavaran mikä lapussa lukee. Minä sain kivisen pikkueläimen, ja sain itse jopa valita. Otin jadesta tehdyn onnennorsun, suloinen otus! Ja parasta tässä on se, että jos olisin suoraan ostanut kyseisen veitikan, olisin joutunut maksamaan viisi euroa enemmän, eli 10 €. Tyytyväinen? Kyllä! Ja kyllähän se konserttikin sitten meni ihan hyvin, olosuhteista huolimatta. Vartti ennen esitystä sain käpäliini nuotit ja sen vartin aikana joku tankkasi hurjana kahta lastenlaulua joita ei ollut aikaisemmin kuullutkaan...

Koin tässä eilen pienimuotoisen järkytyksen... Sain ystävältäni Rudialta J-doraman, eli japanilaisen live-actionin (eli siis elävillä ihmisillä esitettävää sarjaa) nimeltään Yamato Nadeshiko Shichi Henge. Olin ehtinyt katsoa puolitoista jaksoa, kun olin jo vakuuttanut itseni siitä, että kolmen hahmon näyttelijät ovat myös live-actionissa Mei-chan no Shitsuji. Noh, oli pienimuotoinen wtf-hetki kun DramaWikistä luin näyttelijälistoja... Niistä kolmesta olin osunut oikeaan vain yhden näyttelijän kohdalla... Olisin voinut vaikka vannoa että Shichi Hengen Kyohein näyttelijä on sama kuin Mei-chanin MameShiban näyttelijä! Ilmeet ja eleet oli niin samanlaisia ja on pojissa jopa samaa näköäkin! Noh, eipä sitten ollutkaan sama henkilö... Ja Shichi Hengen pojista puheen ollen, Yukinojo (näyttelijä: Tegoshi Yuya) on aivan rikollisen suloisen näköinen! :D Rudialta sain myös j-doraman The Vampire Host ja pakko sanoa että sen sarjan aikana saa kyllä nauraa ja pelätä ihan kiitettävästi. Tai no, ei nyt varsinaisesti pelätä, mutta en suosittele heikkohermoisia katsomaan kyseistä sarjaa keskellä yötä... Ja Vampire Hostin lopputunnari on pakko saada!

Ps. Olen ihan liekeissä blogin uuden ilmeen takia! Käsityöihmiselle taustakuvaksi kangasnauhoja. Täydellistä? Kyllä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti